ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ "Η ΜΗΤΙΣ"...
Ευγε στους συνΕλληνες που ξανασυνδέονται με τις ριζες μας!
«Είμαστε λάτρεις της πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου»
Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με Θεσσαλούς που δηλώνουν οπαδοί του Δωδεκάθεου. Ποια είναι τα «πιστεύω» και η φιλοσοφία ζωής τους. Οργισμένη επίθεση κατά Εκκλησίας, Πολιτείας, αλλά και τοπικών παραγόντων της Αυτοδιοίκησης. Απόψεις που θα συζητηθούν και θα προβληματίσουν.
Αναμφίβολα η συζήτηση με ανθρώπους που δηλώνουν λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» δεν είναι μια συνηθισμένη υπόθεση. Άλλωστε, ψήγματα αυτής της κοσμοθεωρίας βρίσκουμε καταχωνιασμένα σε κάποια κεφάλαια των σχολικών βιβλίων που είχαν να κάνουν με τα ήθη και τα έθιμα που επικρατούσαν στην Αρχαία Ελλάδα πριν από πολλούς, μα πάρα πολλούς, αιώνες. Από τότε, όμως, ο καιρός κύλησε, η Ιστορία προχώρησε, ενώ στην Ελληνική Επικράτεια σύμφωνα και με τις επιταγές του Συντάγματος καθιερώνεται ως επικρατούσα η Θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Τι είναι, όμως, αυτό που κάνει κάποιους ανθρώπους να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα; Ποια είναι τα «πιστεύω» τους και ποια η φιλοσοφική θεώρηση για τη ζωή, το Θείο, αλλά και για μια σειρά καθημερινά πράγματα; Τι κάνουν στις τελετές όπου συμμετέχουν πολίτες από όλη τη χώρα; Ποιες είναι οι σχέσεις τους με την Εκκλησία, αλλά και την Πολιτεία; Υπάρχουν ακόμη και μεταξύ των ανθρώπων που δηλώνουν λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» διαφορές στη θεώρηση των πραγμάτων που τους αφορούν; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απασχόλησαν τη συζήτησή μας με τον πρόεδρο του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» κ. Σάκη «Δωδωναίο» Δαρδούμπα και την αντιπρόεδρο του Φιλοσοφικού Ομίλου κ. Ελένη Ζυγουράκη.
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα κομμάτια της συζήτησής μας με τους κ.κ. Δαρδούμπα και Ζυγουράκη, η οποία πραγματοποιήθηκε μπροστά από ένα σημείο – σύμβολο για την πόλη της Λάρισας το Αρχαίο Θέατρο της πόλης, αποτελεί η αποσαφήνιση της σχέσης που κάποιοι αποδίδουν στους οπαδούς της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» με εθνικιστικούς κύκλους στην Ελλάδα. Οι απόψεις τους, όπως αυτές εκφράζονται, σίγουρα διευκρινίζουν πολλά.
Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί ότι όσα ακούγονται κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους επικεφαλείς του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» και καταγράφονται σ’ αυτό το κείμενο δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι είναι και θέσεις του γράφοντος ή ότι τις απόψεις αυτές ασπάζεται το «MUST». Όμως ακλόνητη πεποίθησή μας είναι ότι η προσφορά στον αναγνώστη έχει να κάνει με την ανεπηρέαστη και χωρίς παρωπίδες ενημέρωση σε σχέση με καθετί που μπορεί να απασχολεί τους προβληματισμούς και τις αναζητήσεις του, αλλά και με το ξεκαθάρισμα των «θολών» σημείων που εύκολα δημιουργούν συσκότιση και παρερμηνεία για οποιοδήποτε ζήτημα.
Ποιος είναι ο Φιλοσοφικός Όμιλος Θεσσαλίας «Η Μήτις»
Από την αρχή της συζήτησής μας ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» κ. Σ. Δαρδούμπας αναφέρεται στην πορεία του Φιλοσοφικού Ομίλου, αλλά και στα μέλη που τον απαρτίζουν. Μάλιστα, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ότι αποτελεί τον μοναδικό φιλοσοφικό όμιλο με αντίστοιχες αρχές που αναπτύσσεται στην ελληνική περιφέρεια, πέραν όσων υπάρχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μέλη του Συλλόγου είναι περίπου 60 άτομα, από Λάρισα, Τρίκαλα και Βόλο, ενώ ο κ. Δαρδούμπας δηλώνει την αισιοδοξία του για την ανάπτυξη του Ομίλου τα επόμενα χρόνια. Πάντως, ξεκαθαρίζει ότι τα μέλη του Φιλοσοφικού Ομίλου δεν είναι στο σύνολό τους και λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου». Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι ο Όμιλος είναι νεοσύστατος καθώς ιδρύθηκε μόλις το 2008, προϋπήρχε ένα «κίνημα ατόμων» το οποίο και αποτέλεσε τον πρώτο πυρήνα για τη δημιουργία του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις»
«Η χώρα βρίσκεται υπό πνευματική κατοχή»
Οξύτατες είναι οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» τόσο για την Εκκλησία, όσο και για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς επισημαίνει ότι «η χώρα βρίσκεται υπό πνευματική κατοχή». Μάλιστα, ο κ. Δαρδούμπας προχωρά και ένα βήμα παραπάνω χαρακτηρίζοντας την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα ως «ξενόφερτη, η οποία επιβλήθηκε με την βία, καθώς πολλοί Έλληνες σφαγιάστηκαν μέχρι να την ασπαστούν». «Και μετά απ’ όλα αυτά διδάσκουν μέσα στα σχολεία, στα παιδιά μας, ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε απόγονοι του Αβραάμ. Πρόκειται για γελοία πράγματα» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας.
Απ’ την πλευρά της η αντιπρόεδρος κ. Ζυγουράκη αποδίδει στο εκκλησιαστικό κατεστημένο, όπως το χαρακτηρίζει, φόβο στη δυναμική που αναπτύσσει η «πατρώα θρησκεία». «Η Εκκλησία εκμεταλλεύεται το φόβο του επέκεινα, γι’ αυτό και αποκοιμίζει τον κόσμο θέλοντας τον υποταγμένο σε κάθε μορφής εξουσία» τονίζει η κ. Ζυγουράκη, ενώ δεν λείπουν οι αναφορές της για την μεγάλη ακίνητη περιουσία που φαίνεται να κατέχει η ελληνική εκκλησία.
«Η πνευματική αφύπνιση δεν αφήνεται από την επικρατούσα ξενόφερτη θρησκεία» συμπληρώνει ο κ. Δαρδούμπας και δηλώνει πως «πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης ειδικά σε ό,τι αφορά τη θρησκεία. Να υπάρξει απόλυτος διαχωρισμός Κράτους – Εκκλησίας και να μαθαίνουν τα παιδιά να τιμούν τους προγόνους τους που έδωσαν τα φώτα σε όλη την Οικουμένη».
«Βολές» κατά του νομάρχη Λάρισας
Ο κ. Δαρδούμπας δεν παραλείπει να βάλει στο στόχαστρό του τον νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρό καθώς τον καταγγέλλει ότι «με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών έχει ασφαλτοστρώσει τους δρόμους προς τα περισσότερα μοναστήρια του νομού». Συνάμα, γι’ αυτήν του την στάση χρεώνει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας «σκοταδιστική αντίληψη», καθώς δεν χρηματοδοτεί αντίστοιχες δράσεις για την ανάδειξη αρχαίων μνημείων της περιοχής μας. Ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» στοχεύει και κατά του συνόλου των ελληνικών Αρχών, τις οποίες και κριτικάρει για «εγκατάλειψη των αρχαίων μνημείων, καθώς λείπουν οι πόροι για την αναστύλωση και ανάδειξη αυτών των χώρων».
«Είμαστε εθνιστές, δεν είμαστε εθνικιστές»
Κρίσιμο σημείο στην κουβέντα μας είναι η αποσαφήνιση που ζητάμε από τα μέλη της διοίκησης του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» σχετικά με τις πιθανές σχέσεις οπαδών της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» και ομάδων εθνικιστών. Απόλυτος σ’ αυτό το σημείο ο κ. Δαρδούμπας διευκρινίζει ότι «δεν έχουμε καμία σχέση με εθνικιστές». Μάλιστα, επιμένει στην χρήση του όρου «εθνιστές» για όσους λατρεύουν το Δωδεκάθεο. Ο όρος εθνιστής, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει να κάνει με αυτόν που προστατεύει το έθνος.
Το ίδιο αυστηρή είναι και η κ. Ζυγουράκη, καθώς υπογραμμίζει ότι «δεν δεχόμαστε να καπηλεύονται την πατρίδα και τη σημαία οι εθνικιστές που έχουν αλυτρωτικές βλέψεις σε εδάφη άλλων λαών», ενώ επισημαίνει ότι «ο εθνικισμός γεννιέται εντός του Ρωμαίικου κατεστημένου».
Παράλληλα, οι επικεφαλείς του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας δηλώνουν πως η όλη τους δράση είναι υπέρ της ελευθερίας και κατά των δογμάτων είτε αυτά είναι πολιτικά, είτε θρησκευτικά, είτε έχουν οποιαδήποτε άλλη μορφή.
«Τι κάνουμε στις τελετές μας»
Η συζήτηση, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, δεν θα μπορούσε να μην περιστραφεί και γύρω από τις τελετές που πραγματοποιούν οι λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Μία από τις πλέον γνωστές τελετές είναι τα «Προμήθεια» που πραγματοποιούνται στις παρυφές του Ολύμπου και συγκεκριμένα στο Λιτόχωρο, ενώ φέτος μέλη του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» έλαβαν μέρος και σε τελετές στις Θερμοπύλες. Ο κ. Δαρδούμπας υπογραμμίζει ότι «κατά την διάρκεια των τελετών ακούγονται ύμνοι προς τιμήν των θεών της πατρώας θρησκείας». Μάλιστα, αναφέρεται και στις ιδιαίτερες τελετές που γίνονται για την ονοματοδοσία των οπαδών της «πατρώας θρησκείας», καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν το χριστιανικό τους όνομα και επιλέγουν να χρησιμοποιούν το αρχαιοελληνικό.
Απ’ την πλευρά της η κ. Ζυγουράκη επιμένει όχι τόσο στο θρησκευτικό χαρακτήρα που έχουν οι τελετές όσο στην πνευματική τους διάσταση «με τελικό στόχο να βοηθήσουν στην ανύψωση του ανθρώπου».
Σε ερώτησή μας αν κάποιες τελετές και ύμνοι που εντάσσονται στο Διονυσιακό τελετουργικό υποκρύπτουν ενδεχομένως και κάποια σεξιστικά υπονοούμενα τόσο ο κ. Δαρδούμπας, όσο και η κ. Ζυγουράκη υπογραμμίζουν πως «δεν υπάρχει κανένα τέτοιο υπονοούμενο», ενώ δεν παραλείπουν να δηλώσουν ότι «οι τελετές προς τον θεό Διόνυσο έχουν να κάνουν με την ανάταση και την ευφορία της ψυχής».
Τα σχέδια του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις»
Ειδική μνεία έκαναν ο κ. Δαρδούμπας και η κ. Ζυγουράκη στα μελλοντικά σχέδια του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις», στις εκδηλώσεις και στις τελετές που σχεδιάζονται να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε τοπικό επίπεδο. Κεντρική ιδέα αυτών των δράσεων θα είναι η κοινωνική και πνευματική ανύψωση των συμμετεχόντων. Μάλιστα, η κ. Ζυγουράκη επισημαίνει ότι «θέλουμε να αναδείξουμε τον πολιτισμό, τα μνημεία και την γλώσσα μας». Ένα από τα θέματα στα οποία και αναμένεται να επικεντρωθούν λίαν συντόμως είναι η ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου της Λάρισας, ενώ θα ξεκινήσει «εκστρατεία» για την αποκλειστική χρησιμοποίηση των ελληνικών στις ταμπέλες καταστημάτων. «Εμείς θέλουμε να εφαρμοστεί ο νόμος» τονίζει επί του θέματος η αντιπρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας. Παράλληλα, αναφέρεται στο ενδεχόμενο να γίνουν τελετές προς τιμή του Αχιλλέα, οι οποίες θα ονομαστούν «Αχίλλεια» και δεν αποκλείεται να συμπεριλάβουν ως χώρο την ευρύτερη περιοχή στην οποία βρίσκεται ο Μητροπολιτικός Ναός Λάρισας. Σύμφωνα με την κ. Ζυγουράκη εκεί βρίσκονταν κάποτε Ιερό που ήταν αφιερωμένο προς τιμήν του Αχιλλέα.
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΚΗΣ
ΠΗΓΗ:MUST e magazine
Ευγε στους συνΕλληνες που ξανασυνδέονται με τις ριζες μας!
«Είμαστε λάτρεις της πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου»
Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με Θεσσαλούς που δηλώνουν οπαδοί του Δωδεκάθεου. Ποια είναι τα «πιστεύω» και η φιλοσοφία ζωής τους. Οργισμένη επίθεση κατά Εκκλησίας, Πολιτείας, αλλά και τοπικών παραγόντων της Αυτοδιοίκησης. Απόψεις που θα συζητηθούν και θα προβληματίσουν.
Αναμφίβολα η συζήτηση με ανθρώπους που δηλώνουν λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» δεν είναι μια συνηθισμένη υπόθεση. Άλλωστε, ψήγματα αυτής της κοσμοθεωρίας βρίσκουμε καταχωνιασμένα σε κάποια κεφάλαια των σχολικών βιβλίων που είχαν να κάνουν με τα ήθη και τα έθιμα που επικρατούσαν στην Αρχαία Ελλάδα πριν από πολλούς, μα πάρα πολλούς, αιώνες. Από τότε, όμως, ο καιρός κύλησε, η Ιστορία προχώρησε, ενώ στην Ελληνική Επικράτεια σύμφωνα και με τις επιταγές του Συντάγματος καθιερώνεται ως επικρατούσα η Θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού. Τι είναι, όμως, αυτό που κάνει κάποιους ανθρώπους να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα; Ποια είναι τα «πιστεύω» τους και ποια η φιλοσοφική θεώρηση για τη ζωή, το Θείο, αλλά και για μια σειρά καθημερινά πράγματα; Τι κάνουν στις τελετές όπου συμμετέχουν πολίτες από όλη τη χώρα; Ποιες είναι οι σχέσεις τους με την Εκκλησία, αλλά και την Πολιτεία; Υπάρχουν ακόμη και μεταξύ των ανθρώπων που δηλώνουν λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» διαφορές στη θεώρηση των πραγμάτων που τους αφορούν; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα απασχόλησαν τη συζήτησή μας με τον πρόεδρο του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» κ. Σάκη «Δωδωναίο» Δαρδούμπα και την αντιπρόεδρο του Φιλοσοφικού Ομίλου κ. Ελένη Ζυγουράκη.
Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα κομμάτια της συζήτησής μας με τους κ.κ. Δαρδούμπα και Ζυγουράκη, η οποία πραγματοποιήθηκε μπροστά από ένα σημείο – σύμβολο για την πόλη της Λάρισας το Αρχαίο Θέατρο της πόλης, αποτελεί η αποσαφήνιση της σχέσης που κάποιοι αποδίδουν στους οπαδούς της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» με εθνικιστικούς κύκλους στην Ελλάδα. Οι απόψεις τους, όπως αυτές εκφράζονται, σίγουρα διευκρινίζουν πολλά.
Σ’ αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί ότι όσα ακούγονται κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους επικεφαλείς του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» και καταγράφονται σ’ αυτό το κείμενο δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι είναι και θέσεις του γράφοντος ή ότι τις απόψεις αυτές ασπάζεται το «MUST». Όμως ακλόνητη πεποίθησή μας είναι ότι η προσφορά στον αναγνώστη έχει να κάνει με την ανεπηρέαστη και χωρίς παρωπίδες ενημέρωση σε σχέση με καθετί που μπορεί να απασχολεί τους προβληματισμούς και τις αναζητήσεις του, αλλά και με το ξεκαθάρισμα των «θολών» σημείων που εύκολα δημιουργούν συσκότιση και παρερμηνεία για οποιοδήποτε ζήτημα.
Ποιος είναι ο Φιλοσοφικός Όμιλος Θεσσαλίας «Η Μήτις»
Από την αρχή της συζήτησής μας ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» κ. Σ. Δαρδούμπας αναφέρεται στην πορεία του Φιλοσοφικού Ομίλου, αλλά και στα μέλη που τον απαρτίζουν. Μάλιστα, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι ότι αποτελεί τον μοναδικό φιλοσοφικό όμιλο με αντίστοιχες αρχές που αναπτύσσεται στην ελληνική περιφέρεια, πέραν όσων υπάρχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μέλη του Συλλόγου είναι περίπου 60 άτομα, από Λάρισα, Τρίκαλα και Βόλο, ενώ ο κ. Δαρδούμπας δηλώνει την αισιοδοξία του για την ανάπτυξη του Ομίλου τα επόμενα χρόνια. Πάντως, ξεκαθαρίζει ότι τα μέλη του Φιλοσοφικού Ομίλου δεν είναι στο σύνολό τους και λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου». Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι ο Όμιλος είναι νεοσύστατος καθώς ιδρύθηκε μόλις το 2008, προϋπήρχε ένα «κίνημα ατόμων» το οποίο και αποτέλεσε τον πρώτο πυρήνα για τη δημιουργία του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις»
«Η χώρα βρίσκεται υπό πνευματική κατοχή»
Οξύτατες είναι οι εκφράσεις που χρησιμοποιεί ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» τόσο για την Εκκλησία, όσο και για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς επισημαίνει ότι «η χώρα βρίσκεται υπό πνευματική κατοχή». Μάλιστα, ο κ. Δαρδούμπας προχωρά και ένα βήμα παραπάνω χαρακτηρίζοντας την επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα ως «ξενόφερτη, η οποία επιβλήθηκε με την βία, καθώς πολλοί Έλληνες σφαγιάστηκαν μέχρι να την ασπαστούν». «Και μετά απ’ όλα αυτά διδάσκουν μέσα στα σχολεία, στα παιδιά μας, ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε απόγονοι του Αβραάμ. Πρόκειται για γελοία πράγματα» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας.
Απ’ την πλευρά της η αντιπρόεδρος κ. Ζυγουράκη αποδίδει στο εκκλησιαστικό κατεστημένο, όπως το χαρακτηρίζει, φόβο στη δυναμική που αναπτύσσει η «πατρώα θρησκεία». «Η Εκκλησία εκμεταλλεύεται το φόβο του επέκεινα, γι’ αυτό και αποκοιμίζει τον κόσμο θέλοντας τον υποταγμένο σε κάθε μορφής εξουσία» τονίζει η κ. Ζυγουράκη, ενώ δεν λείπουν οι αναφορές της για την μεγάλη ακίνητη περιουσία που φαίνεται να κατέχει η ελληνική εκκλησία.
«Η πνευματική αφύπνιση δεν αφήνεται από την επικρατούσα ξενόφερτη θρησκεία» συμπληρώνει ο κ. Δαρδούμπας και δηλώνει πως «πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης ειδικά σε ό,τι αφορά τη θρησκεία. Να υπάρξει απόλυτος διαχωρισμός Κράτους – Εκκλησίας και να μαθαίνουν τα παιδιά να τιμούν τους προγόνους τους που έδωσαν τα φώτα σε όλη την Οικουμένη».
«Βολές» κατά του νομάρχη Λάρισας
Ο κ. Δαρδούμπας δεν παραλείπει να βάλει στο στόχαστρό του τον νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρό καθώς τον καταγγέλλει ότι «με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών έχει ασφαλτοστρώσει τους δρόμους προς τα περισσότερα μοναστήρια του νομού». Συνάμα, γι’ αυτήν του την στάση χρεώνει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας «σκοταδιστική αντίληψη», καθώς δεν χρηματοδοτεί αντίστοιχες δράσεις για την ανάδειξη αρχαίων μνημείων της περιοχής μας. Ο πρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» στοχεύει και κατά του συνόλου των ελληνικών Αρχών, τις οποίες και κριτικάρει για «εγκατάλειψη των αρχαίων μνημείων, καθώς λείπουν οι πόροι για την αναστύλωση και ανάδειξη αυτών των χώρων».
«Είμαστε εθνιστές, δεν είμαστε εθνικιστές»
Κρίσιμο σημείο στην κουβέντα μας είναι η αποσαφήνιση που ζητάμε από τα μέλη της διοίκησης του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» σχετικά με τις πιθανές σχέσεις οπαδών της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» και ομάδων εθνικιστών. Απόλυτος σ’ αυτό το σημείο ο κ. Δαρδούμπας διευκρινίζει ότι «δεν έχουμε καμία σχέση με εθνικιστές». Μάλιστα, επιμένει στην χρήση του όρου «εθνιστές» για όσους λατρεύουν το Δωδεκάθεο. Ο όρος εθνιστής, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει να κάνει με αυτόν που προστατεύει το έθνος.
Το ίδιο αυστηρή είναι και η κ. Ζυγουράκη, καθώς υπογραμμίζει ότι «δεν δεχόμαστε να καπηλεύονται την πατρίδα και τη σημαία οι εθνικιστές που έχουν αλυτρωτικές βλέψεις σε εδάφη άλλων λαών», ενώ επισημαίνει ότι «ο εθνικισμός γεννιέται εντός του Ρωμαίικου κατεστημένου».
Παράλληλα, οι επικεφαλείς του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας δηλώνουν πως η όλη τους δράση είναι υπέρ της ελευθερίας και κατά των δογμάτων είτε αυτά είναι πολιτικά, είτε θρησκευτικά, είτε έχουν οποιαδήποτε άλλη μορφή.
«Τι κάνουμε στις τελετές μας»
Η συζήτηση, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, δεν θα μπορούσε να μην περιστραφεί και γύρω από τις τελετές που πραγματοποιούν οι λάτρεις της «πατρώας θρησκείας του Δωδεκάθεου» σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Μία από τις πλέον γνωστές τελετές είναι τα «Προμήθεια» που πραγματοποιούνται στις παρυφές του Ολύμπου και συγκεκριμένα στο Λιτόχωρο, ενώ φέτος μέλη του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις» έλαβαν μέρος και σε τελετές στις Θερμοπύλες. Ο κ. Δαρδούμπας υπογραμμίζει ότι «κατά την διάρκεια των τελετών ακούγονται ύμνοι προς τιμήν των θεών της πατρώας θρησκείας». Μάλιστα, αναφέρεται και στις ιδιαίτερες τελετές που γίνονται για την ονοματοδοσία των οπαδών της «πατρώας θρησκείας», καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που απορρίπτουν το χριστιανικό τους όνομα και επιλέγουν να χρησιμοποιούν το αρχαιοελληνικό.
Απ’ την πλευρά της η κ. Ζυγουράκη επιμένει όχι τόσο στο θρησκευτικό χαρακτήρα που έχουν οι τελετές όσο στην πνευματική τους διάσταση «με τελικό στόχο να βοηθήσουν στην ανύψωση του ανθρώπου».
Σε ερώτησή μας αν κάποιες τελετές και ύμνοι που εντάσσονται στο Διονυσιακό τελετουργικό υποκρύπτουν ενδεχομένως και κάποια σεξιστικά υπονοούμενα τόσο ο κ. Δαρδούμπας, όσο και η κ. Ζυγουράκη υπογραμμίζουν πως «δεν υπάρχει κανένα τέτοιο υπονοούμενο», ενώ δεν παραλείπουν να δηλώσουν ότι «οι τελετές προς τον θεό Διόνυσο έχουν να κάνουν με την ανάταση και την ευφορία της ψυχής».
Τα σχέδια του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις»
Ειδική μνεία έκαναν ο κ. Δαρδούμπας και η κ. Ζυγουράκη στα μελλοντικά σχέδια του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας «Η Μήτις», στις εκδηλώσεις και στις τελετές που σχεδιάζονται να υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα σε τοπικό επίπεδο. Κεντρική ιδέα αυτών των δράσεων θα είναι η κοινωνική και πνευματική ανύψωση των συμμετεχόντων. Μάλιστα, η κ. Ζυγουράκη επισημαίνει ότι «θέλουμε να αναδείξουμε τον πολιτισμό, τα μνημεία και την γλώσσα μας». Ένα από τα θέματα στα οποία και αναμένεται να επικεντρωθούν λίαν συντόμως είναι η ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου της Λάρισας, ενώ θα ξεκινήσει «εκστρατεία» για την αποκλειστική χρησιμοποίηση των ελληνικών στις ταμπέλες καταστημάτων. «Εμείς θέλουμε να εφαρμοστεί ο νόμος» τονίζει επί του θέματος η αντιπρόεδρος του Φιλοσοφικού Ομίλου Θεσσαλίας. Παράλληλα, αναφέρεται στο ενδεχόμενο να γίνουν τελετές προς τιμή του Αχιλλέα, οι οποίες θα ονομαστούν «Αχίλλεια» και δεν αποκλείεται να συμπεριλάβουν ως χώρο την ευρύτερη περιοχή στην οποία βρίσκεται ο Μητροπολιτικός Ναός Λάρισας. Σύμφωνα με την κ. Ζυγουράκη εκεί βρίσκονταν κάποτε Ιερό που ήταν αφιερωμένο προς τιμήν του Αχιλλέα.
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΚΗΣ
ΠΗΓΗ:MUST e magazine
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου