Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014

"300 Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ" ΕΚΑΝΕ ΠΡΕΜΙΕΡΑ !!


 

 


Γράφει η
Τζένη Παπαγεωργίου

Από τη στεριά στη θάλασσα και από τη Σπάρτη των «300» του Ζακ Σνάιντερ και του Λεωνίδα, στον Νόαμ Μούρο και τον Θεμιστοκλή, εναντίον του στόλου των Περσών, μεταφέρει τη δράση, επτά χρόνια μετά, το σίκουελ «300: η Άνοδος της Αυτοκρατορίας».

Μια ταινία που έχει δεχτεί μεγάλη κριτική στα διεθνή και εγχώρια ΜΜΕ, με αντικρουόμενα συμπεράσματα. Οι «απέναντι» σημειώνουν ότι πρόκειται για μία από τα ίδια αλλά χωρίς το στοιχείο της πρωτοτυπίας που εξασφάλισε η χρήση της ψηφιακής ψευδαίσθησης του πρώτου μέρους, ίσως με λίγο χιούμορ παραπάνω τώρα, πράγμα που πρεσβεύει και η πιο ήπια μορφή του πρωταγωνιστή Σάλιβαν Στέιπλετον σε σχέση με τον Τζέραρντ Μπάτλερ των «300», αλλά με περισσότερη δίψα για αίμα, σφαγή και πιτσίλισμα της οθόνης και κατ’ επέκταση του θεατή, με όλων των ειδών τα σωματικά υγρά, μια και πέρα από τις σκηνές βίας, σφαγών, αποκεφαλισμών, το σεξ είναι εξίσου ενισχυμένο στο σίκουελ.

Από την άλλη, οι λάτρεις του είδους περίμεναν χρόνια τη συνέχεια της αισθητικής που εισήγαγαν οι «300» στο σινεμά ως νέα κινηματογραφική διάλεκτο. Η τεχνοτροπία των κόμικς που μεταφέρθηκε από το χαρτί στη μεγάλη οθόνη, σε συνδυασμό με την video game αισθητική και τη χρήση του CGI (Computer-generated Imagery) αλλά και τη χρήση μιας χρωματικής παλέτας που βασίζεται στην ώχρα για τις σκηνές ημέρας και στο βαθύ μπλε για τις νυχτερινές σκηνές, είναι ακριβώς αυτό που περίμεναν. Η τεχνολογία, με ό,τι η χρήση της συνεπάγεται, υπερισχύει, αναμένεται και η επιβολή της στο κινηματογραφικό τοπίο, ως γλώσσα πλέον, σφραγίστηκε πρόσφατα με τον θρίαμβο του Gravity – μιας ταινίας που στηρίζεται ολοκληρωτικά σχεδόν στα ειδικά εφέ – στα Όσκαρ… 
Ας περάσουμε όμως στο δια ταύτα. Στους «300: η Άνοδος της Αυτοκρατορίας» επιστρέφουν ο Ροντρίγκο Σαντόρο, ως Ξέρξης και η Λένα Χέντι ως Γοργώ, δυναμική βασίλισσα της Σπάρτης. Κι ενώ η ταινία αρχίζει με τον αποκεφαλισμό του Λεωνίδα – Τζέραρντ Μπάτλερ – από τον Ξέρξη στο τέλος των «300» (πλάνα δανεισμένα από την προηγούμενη ταινία) ο νέος ήρωας, ή μάλλον, οι νέοι κεντρικοί χαρακτήρες, είναι δύο! Γιατί εκτός από τον Σάλιβαν Στέιπλετον που αναλαμβάνει να διαδεχτεί τον Τζέραρντ Μπάτλερ, αυτή τη φορά στον ρόλο του ατρόμητου Αθηναίου στρατηγού Θεμιστοκλή, πολύ ισχυρός εμφανίζεται ο χαρακτήρας της Αρτεμισίας, αρχηγού του πολυπληθούς περσικού στόλου, η οποία είναι εξαιρετικά πολεμοχαρής κι εκείνη που πρότεινε στον βασιλιά των Περσών, Ξέρξη, να εκδικηθεί τους Έλληνες για τον χαμό του βασιλιά Δαρείου. Την αιμοδιψή, αδίστακτη και με χαρακτηριστικά ανδρικής σχεδόν ρώμης Αρτεμισία, υποδύεται η Εύα Γκριν. 
Χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας, πέρα από τις θάλασσες και τα ποτάμια αίματος, στο πεδίο της μάχης ή εν προκειμένω της ναυμαχίας, είναι αυτή όπου ο Θεμιστοκλής βρίσκεται στο κρεβάτι με την Αρτεμισία – πώς θα μπορούσε να λείψει το σεξ από μια ταινία που προσδοκά μεγάλες εισπράξεις – και κατά την οποία εκείνη, χρησιμοποιεί τη φράση (την παραθέτουμε στο πρωτότυπο και αφήνουμε σε εσάς τη μετάφραση):
«You fight harder than you fuck”, απευθυνόμενη στον ερωτικό παρτενέρ και αντίπαλό της. 
Η αλήθεια είναι ότι η Εύα Γκριν πρέπει να προσπάθησε πολύ για να βγάλει αυτόν τον ανδρόγυνο εαυτό, καθώς μαθαίνουμε ότι 4 ώρες την ημέρα εκπαιδευόταν ώστε να γίνει…η Αρτεμισία! Ακόμη και ενδυματολογικά, το στυλ της παραπέμπει σε κάτι ατίθασο, σκληρό, άτεγκτο. Φορά δερμάτινο μπούστο στολισμένο με χρυσά καρφιά που κατεβαίνει μέχρι την πλάτη της και τα πόδια της τα καλύπτει μια μακριά, μαύρη φούστα. Η Γκριν έχει την μακιαβελική θωριά της Αρτεμισίας, της αρχηγού του Περσικού στόλου και παρουσιάζεται ως άξια αντίπαλος του πανούργου Θεμιστοκλή. 
Σύμφωνα με τον Ροντρίγκο Σαντόρο (Ξέρξη), αυτή η μνημειώδης σχέση είναι αρκετά περίπλοκη. «Είναι κάτι σαν ετεροθαλής αδελφή του Ξέρξη, μέσω του πατέρα του, του βασιλιά Δαρείου, και η σχέση τους έχει πολλά επίπεδα. Δεν σκέφτηκα ποτέ ποιος είναι ο πιο ισχυρός από τους δύο. Συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο. Έχουν διαφορετικές δυνάμεις, όμως κινούνται στο ίδιο πλαίσιο, έτσι πρέπει να μάθουν πώς να συνεργάζονται.»

Νέος στη παραγωγή και ο σκηνοθέτης Νόαμ Μούρο, ο οποίος επιλέχθηκε ως λύση ανάγκης, μια και ο σκηνοθέτης των «300», Ζακ Σνάιντερ, λόγω άλλων επαγγελματικών υποχρεώσεων δεν μπορούσε να ακολουθήσει το χρονοδιάγραμμα αυτή της παραγωγής. Ωστόσο παραμένει ως σεναριογράφος, με τη βοήθεια του συνεργάτη του, Κουρτ Τζόνσταντ, βασιζόμενος στο graphic novel του Φρανκ Μίλερ «Ξέρξης».

Ο Μούρο έρχεται από τον χώρο της διαφήμισης και προσπάθησε ώστε να υπάρχει μια σκηνοθετική σύμπνοια μεταξύ των «300» και του «300: η Άνοδος της Αυτοκρατορίας».
Ωστόσο η ιδέα πίσω από την ταινία ήταν, όχι μόνο να δημιουργήσει μία συνέχεια της πρώτης ταινίας, αλλά να προσφέρει ένα ελκυστικό και διασκεδαστικό θέαμα που να στέκεται από μόνο του.

«Κατά τη διαμόρφωση της ιστορίας, θέλαμε να διασφαλίσουμε ότι , ακόμη και όσοι δεν είχαν δει την πρώτη ταινία, θα ήταν σε θέση να παρακολουθήσουν τη δεύτερη,» εξηγεί ο συν- σεναριογράφος Κούρτ Τζόνσταντ. ‘’Αλλά και οι οπαδοί της ταινίας ‘’300’’, θα καταφέρουν με αυτήν την ταινία να ενώσουν περισσότερα κομμάτια του παζλ. Θα κατανοήσουν το περιβάλλον στην Ελλάδα, την ίδια ακριβώς στιγμή που ο Λεωνίδας κατευθύνεται βόρεια προς τις Θερμοπύλες. Οι Πέρσες προχωρούν στην ξηρά, ο Ξέρξης οδηγεί τις δυνάμεις του στις Θερμοπύλες και η αρχηγός του στόλου του, η Αρτεμισία, κινείται προς τα νότια, κατά μήκος της ακτογραμμής της Ελλάδας, λεηλατώντας τα πάντα στο διάβα της.’’

Οπότε το story του φιλόδοξου σίκουελ από τη Legendary Pictures έχει ως εξής:
Ο Έλληνας στρατηγός Θεμιστοκλής (Σάλιβαν Στέιπλετον) επιχειρεί να ενώσει όλους του Έλληνες σε μια επική μάχη που καθόρισε την ιστορία του Δυτικού κόσμου. Στην ταινία "300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας", συναντάμε τον Θεμιστοκλή και τον ελληνικό στόλο ενάντια στις Περσικές δυνάμεις του "Θεού Βασιλιά" Ξέρξη (Ροντρίγκο Σαντόρο) και της Αρτεμισίας (Έβα Γκριν), της πιο εκδικητικής αρχηγού του Περσικού στρατού.

ΠΗΓΗ; in.gr
Αίθουσες προβολής και συντελεστές
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου